2022. január 9., vasárnap

2021 Évösszegző

 Just for fun - Sokat gondolkodtam rajta, megírjam-e ezt a bejegyzést, mivel egész (tavalyi) évben nem írtam semmit, érdemes volna-e belekezdeni ebbe. Aztán arra jutottam, hogy ha másnak nem is, legalább saját magamnak egy klassz éves összegzés különböző szempontok alapján.

Sziasztok! 

    Igen, jól látjátok, én vagyok az, még élek. Ismét egy új évhez értünk és én ismét megpróbálkozom a blogolással. Mint eddig, most is nagy tervekkel indulok neki, aztán majd meglátjuk mi sül ki belőle.

    A tavalyi évet, ahogy mindig, nagy lelkesedéssel, reménnyel és sok-sok könyves céllal indítottam. Minderről ITT olvashattok. Na hát mondanom sem kell, nemhogy a fele, még a negyede sem sikerült. De nem csüggedek, hiszen rengeteg lehetőséget tartogat a 2022-es év is.

Elsőként vegyük sorra a szokásos statisztikát:

Elolvasott könyvek száma: 11 db (már levontam az áthozott könyveket, így ami maradt, abból 2 db hivatalos e-könyv volt) (Ez 18-al kevesebb, mint 2020-ban)
Elolvasott oldalak száma: Pontosan nem határozható meg (idén külön számolva lesz... most már tényleg)
Áthozott és befejezett könyvek száma: 2 db (Nem változott)
Újra olvasás: 
1 db (Ez 2-vel kevesebb, mint 2020-ban)
Az évben kapott kitüntetések száma: 6 db (ebből 1 darab az általam kapott, a maradék 5 pedig molyos kitüntetés) (Ez 12-vel kevesebb)
Összes kitüntetés száma: 111 db (+6 darab)
Saját könyvek olvasottsága: 35% (Nem változott)
Beszerzett könyvek száma: 23 db (ebből 15-öt magam vettem, a többi 8-at kaptam) (Ez 2-vel kevesebb)
Könyvekre költött összeg: 26.696 Ft (Ez 12.326 Ft-al több, mint 2020-ban)
Szöveges értékelések száma: 6 db (ebből nem mind idei olvasás) (Ez 5-el kevesebb, mint 2020-ban)
Csillagos értékelések száma: 18 db (ebből nem mind idei olvasás) (Ez 9-el kevesebb)
4-5 csillagos könyvek száma: 17 db (4 csillag: 2 db (0); 4,5 csillag: 7 db (-1); 5 csillag: 8 db (-7))
3 csillag alatti könyvek száma: 1 db (3 csillag) (Ez 1-el kevesebb)

Kedvencek lettek, vagy kiemelkedő olvasásélményt nyújtottak: (olvasási sorrendben)

  • Szabó Magda: Abigél
  • Papp Dóra: Tükörlelkek (Tükörlelkek 1.)
  • Colleen Hoover: It Ends With Us - Velünk véget ér
  • Casey McQuiston: Red, White & Royal Blue - Piros, fehér és királykék
  • Suzanne Collins: Futótűz (Az éhezők viadala trilógia 2.)
  • Erich Segal: Szerelmi történet - Love Story
  • Suzanne Collins: A kiválasztott (Az éhezők viadala trilógia 3.)
  • Colleen Hoover: Maybe Someday - Egy nap talán 

A "Klasszikusok..." lista a következőképp alakult:

    • Amelyeket olvastam: 18 db
    • Amiket elolvasnék: 88 db

Várólista csökkentés 

    Idén sajnos későn kaptam észbe, így a híres Várólista csökkentés kihívásról megint lemaradtam. Viszont ez nem gátol meg abban, hogy csökkentsem a roppant terjedelmes várólistámat, akár kapok érte kitüntetést, akár nem. Tehát, íme azon könyvek listája, melyeket most már tényleg nagyon jó lenne elolvasni (hogy a kölcsönkönyveket (=teljes lista) végre vissza tudjam adni becses tulajdonosuknak).

  • Alexandr Szergejevics Puskin: Anyegin
  • Gárdonyi Géza: Ida regénye
  • Móricz Zsigmond: Rokonok
  • Kemese Fanni: A viharszívű Mya Mavis
  • Molly McAdams: From Ashes - Főnix
  • Dmitry Glukhovsky: Text
  • M.C. Beaton: Miss Pym és a menekülő menyasszony
  • Danielle Steel: Szívdobbanás
  • Danielle Steel: Vele vagy nélkül
  • M.C. Beaton: Miss Pym és a rámenős márki
  • A.Z. Manfred: Napóleon
  • Bretislav Hodek: Kockára tett szerelmek
  • Loriano Macchiavelli: A merénylet nyomai
  • Antonín Winter: Övön aluli ütés
  • Gulyás Katalin (szerk.): A láthatáron túl

    Kivételesen eddig csak pár kihívásra jelentkeztem, kifejezetten terveim ezzel kapcsolatban nincsenek, arra gondoltam csak, hogy ha év közben találok valami klassz kihívást, és valóban teljesíthető (számomra), akkor nekivágok.

✨2022-ben jó lenne...

...legalább 20 könyvet elolvasni (a nagy cél mindig az 50 marad, egyszer csak sikerül). 

...komfortzónán kívüli olvasmányélményekkel gazdagodni. 

...visszaadni néhány régen kölcsönkért könyvet.

...csökkenteni a saját könyveim várólistáját.

...beszerezni még néhány krimit.

...néha megfeledkezni a célokról, tervekről, kívánságlistákról és csak olvasni, amihez éppen aktuálisan kedvem van, bármennyire is random választás.✨

    Mindent egybe véve 2021 nem volt egy rossz év, noha közel sem olvastam annyit, amennyit szerettem volna. A könyveim olvasottsági százaléka sem változott, viszont emiatt csak azért nem vagyok szomorú, mert tulajdonképpen a sok szülői tiltakozás ellenére, mégis sikerült egészen sok könyvet beszereznem (persze szigorúan csak az előző évhez mérten), így nem tudott tartósan változni a százalék. Na de majd idén...
    Ez pedig természetesen csak a következő évösszegzőben fog kiderülni. Addig is sok szuper könyvet, csodaizgalmas olvasmányélményeket kívánok nektek, és ne feledjetek el olvasni ebben az évben sem!✨


1., 2., 4. kép forrása: Pinterest
3. kép forrása: @prologus_ instagram oldal sablonja, melyen a könyvek borítóképeinek forrása a moly.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése